11 באוקטובר 2012

להדרי, מאמא



הדרי,

בקרוב את חוגגת יום הולדת 3.

אני לפעמים עוצרת ומסתכלת עלייך, שואלת את עצמי ומופתעת מהעובדה שאת עוד לא בת 3.

חכמת החיים שלך, ההבנות שלך והתובנות שלך משאירות אותי פעורת פה לא פעם.

מבחינתי את עוזרת לעולם להסתובב. יש בזה קסם וגדוּלה, פליאה והערצה, ואת עוד לא בת 3...


לפני יותר משלוש שנים התמונה שניסו לגרום לי לדמיין הייתה שונה.

אבא שלך הצליח לגרום לי להאמין - קודם כל בעצמינו יחד, אחר-כך בעצמי לבד. בזכותו הצלחתי לצייר לעצמי תמונה אחרת. טובה יותר ומבטיחה בהרבה יותר. 

מי יודע, אולי בגלל זה, יצאת כל-כך דומה לו. החיים שהוא הפיח בך היו חזקים יותר מכל דבר אחר.


נולדת ביום הכי גשום של אותה שנה. קראו לזה "היורה" - הגשם הראשון. הגשם שאני כל-כך אוהבת ואבא שקורא לו "גשמי ברכה".

ממשפחה קטנה הגדלת לנו אותה בנוכחותך.  היית כל-כך קטנה שממש החלקת לטובה המיילדת, שעזרה לי להוציא אותך מתוכי, מהידיים. 

נראה לי שהצלחת להבהיל אפילו אותה...


מאותו יום אני מרגישה שהחיים איתך ארגנו לי יום כיף בלונה-פארק.

הכל מאוד מרגש ומשמח, לפעמים לא יודעים עם מה להתחיל, לפעמים קצת מפחיד, ממלא בכח, מעייף ומעורר כאחד.

למדתי בזכותך הרבה על עצמי. על מה שיש בי ועל מה שעוד חסר לי. על האופן בו אני יכולה להתמודד עם דברים, לא להרים ידיים ולא לוותר - 

כי הכל לטובתך ובשבילך.


למדת אותי להיות לוחמנית, לפעמים אולי יותר מדי, אבל זה לא משנה אם בסוף אני משיגה את המטרה, כי אז אני גאה בעצמי יותר.

גרמת לי להבין שהאינסטיקטים שלי אמיתיים ונכונים. עזרת לי להקשיב קודם כל לעצמי.

אני יודעת שרוב האמהות עוברות את התהליכים האלה, אך הלידה שלך גרמה לתהליך הזה להיות מהיר יותר וממוקד יותר. 

להיות אמא מנוסה יותר וטוטאלית יותר אלייך ואל אחיותייך.


הדרדוס, אני מאחלת לך את כל הטוב שהעולם הזה יודע לתת, שתמשיכי לעזור לעולם להסתובב בדרך שלך, לגדול, לצמוח ולמלא אותי בשמחה ואהבה גדולה.

שביחד נצליח להתגבר על מה שעוד צפוי ועל מה שלא ידוע, ולדעת שלא משנה מה, אני כאן - 

מחזקת אותך ומתחזקת ממך.


באהבה גדולה, אמא




אביא לך / מילים ולחן אהוד בנאי

מה אביא ילדתי הקטנה
מה אביא לך מתנה
מה אביא ילדתי הקטנה
מה אביא לך מתנה
אביא לך שיר אוהבים
אביא לך אור כוכבים
אביא לך רוח של ים
אביא לך את כל העולם
אביא לך צחוק ילדים
שיבהיל את כל הפחדים
אביא לך בשתי ידי
אביא לך את כל חיי
את הדרך אלייך אהפוך לתמונה
ואביא לך אותה במתנה
את הדרך אלייך אכתוב לתוך שיר
ואביא לך אותו בבוקר בהיר
כל הדרך אלייך אכתוב את השיר
ואביא לך אותו בבוקר בהיר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה